BETALNINGSINFORMATION

För att undvika att ditt ärende går vidare till Kronofogden bör du så snart som möjligt reglera skulden eller påbörja din betalningsprocess.

Har du fått ett Delta inkassokrav? Det kan betyda att du missat att betala en faktura och fordringsägaren anlitat oss på Delta inkasso för att få in betalningen och hjälpa dig att betala.

Vi vet att det är stressande att få ett inkassokrav, men ett krav från Delta inkassobolag innebär inte att du fått en betalningsanmärkning. Dock är det en tydlig uppmaning från fordringsägaren att de nu vill få betalt och att nästa anhalt kan vara att lämna vidare uppdraget till Kronofogdemyndigheten där du riskerar att få en betalningsanmärkning.

Hos oss på Delta inkasso finns det flera sätt för dig att betala ditt inkassokrav:

  • Swisha
  • Använda avin som kom med inkassokravet per post för att betala hela skulden
  • Avbetalning som vi på Delta inkasso hjälper dig med.

Har du några funderingar så kan du kika i frågor och svar om din fråga redan besvarats där, du är naturligtvis även varmt välkommen att kontakta oss under Kundservice

Jag vill Swisha min betalning

Swisha har blivit ett av de vanligaste och enklaste sätten att betala och överföra pengar på. Det är ett säkert system och pengarna lämnar ditt konto direkt, oavsett helg eller tid på dygnet. Du swishar den totala summan på ditt inkassokrav som står på avin eller som du hittar när du loggar in på Mina sidor. Skriv i ditt OCR nummer under meddelandefältet, swisha till nr: 1234599924

Nu är det klart! Tack för att du valde att swisha din betalning!

Glöm inte: Har du swishat i nära anslutning till förfallodatumet på ditt inkassokrav kan det vara bra att du meddelar oss på Delta inkasso att du har betalt. Behandlingstiden av en betalning kan ta upp till 3 dagar och det händer ibland att uppdragsgivare hinner lämna över ett förfallet ärendet till Kronofogden under den tiden.

Avbetalning/hjälp med betalningen

Det viktigaste är att din skuld blir reglerad innan den går vidare till Kronofogden och vet du redan nu att det blir tufft att betala inkassokravet innan förfallodatumet så tveka inte att kontakta oss på Delta inkasso nu direkt.

Det finns alltid en lösning som passar alla parter, det kan gälla något så enkelt som att flytta fram förfallodatumet några dagar eller att ta fram en realistisk avbetalningsplan som passar dina ekonomiska förutsättningar. Du kan givetvis närsomhelst under avbetalningsperioden betala in hela inkassokravet om dina betalningsmöjligheter förändrats, kontakta då oss på Delta inkasso. Vi har gjort detta länge och har stor erfarenhet av att skapa lösningar där samtliga blir nöjda.

Du finner alla våra kontaktuppgifter under Kundtjänst. Se till att ha ditt ärendenummer och personnummer nära till hands när du ringer oss. Vi ser fram emot ditt samtal!